anneliihansson

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 15 februari 2012 23:49

Jaa, nu har jag sett Titanic 2. Tänkte försöka ge mig på en enklare filmanalys.

Jag vet verkligen inte vart jag ska börja.


För det första så är man dum när man döper filmen till Titanic 2, för då jämför man automatiskt med första filmen.

Första filmen är otroligt välgjord och väldigt bra. Bra skådespelare osv.


Denna filmen då...Ja, för det första så var det jättedåliga skådespelare. Dom kunde inte uttrycka sig. och i en scen när alla ska skrika i panik så är det en tant som typ skrattar när hon springer o skriker. Dessutom snubblar alla på ingenting, heeeelatiden. Bara för att det ska se mer panikartat ut.

Det verkar som att dom hade en väldigt låg budget dessutom. I början använder dom flera scener flera gånger.dåligt

Alla helbilder på skeppet när den sjunker verkar ha blandats ihop för ibland hade halva båten sjunkit o sen var nästan inget under vatten o sen nästan hela båten osv.

Specialeffekterna ser ut som nått jag har ritat med krita på papper, eller som att jag hade gjort dom i paint.

Och kameramännen kan inte vara äldre än 8-10 år.

Handlingen suger. Det ska vara en båt som döps till Titanic 2. Den ska åka över Atlanten 100år efter Titanic förliste.

Ett isberg går sönder och det blir en stor svallvåg när det brister. Denna svallvåg slår omkull Titanic 2 på typ samma ställe som Titanic går under. 

Förutom allt detta som jag antar att regissör, budget och  manusförfattaren får stå för.

Så ska det tilläggas att pesonen/personerna som har skrivit den svenska texten gjorde ett superduper urdåligt jobb.

Ungefär var tionde textrad var ok. 

Filmen var så dålig så efter halva filmen bestämde jag mig för att ta fram ett block och i stället skriva ner några av ALLA fel som kom upp i texten.

några exempel:


let´s get you up - höj dig

get the ladder - få upp på trappen

keep climbing - hålla uppe den klättra

the really bad boys are down below - ha rätt nyckel

it´s gonna slow down the sinking - det saktar ner handfatet

the wetsuit will keep you warm - klä håller dig varm

every diving harness have a emergency alert unit - varje dykare är ett inbrottslarm

your almost there - du är nästan kunnig

what if i slip - vad händer om tag i sprit

go go go go go go go - flytta


Summan av kaddemumman är: Om du har funderat på om du ska se Titanic 2....think again


Betyg 1-10: 1


 

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 15 februari 2012 19:02

Japp..jag gjordet. Mailade Berga Träningsstudio angående mitt 10-kort.

O dom va så snälla så jag fick ett nytt med giltigt datum =)

Men strök självklart över de 4 jag har använt. så nu kan jag träna 6 gånger till iallafall.

Jag vill röra på mig! Jag blir tokig av att bara gå hemma o inte göra nånting. Men jag kan inte ta promenader på dagen för då är det för ljust för mig ute. O på kvällen vill/vågar jag inte gå ensam. Är juh lite mörkrädd.

Löpbandet nere på Berga Träningsstudio är juh ett alternativ. Så jag provade i dag o sprang 2,4 kilometer. 

Ganska bra för att vara mig! Jag brukar inte orka spriba mer än 100 meter kanske om jag har tur.

Det funkade ganska bra med huvudet att springa faktiskt. Men det var juh bara 20 minuter.

O det var skönt att få röra lite på kroppen efter alla dessa dagar hemma i soffan. Det är ganska stor skillnad på att röra på kroppen i 20 minuter och att jobba 8 timmar i buller o ljus.

Bilder från Berga träningsstudio i Tenhult. övervåningen/gymmet . Nyrenoverat o fint.


     



 

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 15 februari 2012 14:26




 




   










   







 


Vackra skor från www.footway.se   

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 15 februari 2012 14:15

Idag har jag haft en supermysig förmiddag.

Elin var i stan så när hon var klar vid 10 så kom hon ut till Tenhult o åt frukost med mig.

Eller ja, hon åt lunch o jag åt frukost.

Huuur mysigt somhelst. Nu har hon åkt tillbaka till Visingsö.

TACK ELIN =)


Jag tränade några gånger på Berga Träningsstudio här i Tenhult för lite mer än ett år sedan.

Jag hade köpt ett 10-kort. Men jag tappade bort det o sen har träningen runnit ut i sanden.

Jag hade bara använt 4 av 10 gånger på det kortet när jag tappade bort det.

Nu har jag hittat det. Men det gick ut i december 2010. Men jag mailade Berga Träningsstudio.

Hon sa att jag får ett nytt med 6 ggr kvar på som är giltigt.

Verkligen supersnällt. Så jag funderar faktiskt på att gå ner en sväng i dag.


Jag är juh hemma och är sjukskriven pga huvudvärk sen hjärnskakningen.

Men med nya medecinen så är huvudet bättre. FINALLY!!

Jag håller på att bli knäpp här hemma för att jag inte rör på mig o bara ligger o pöser i soffan.

Tror att jag skulle må bättre om jag sticker till gymmet o rör på benen lite. 

Jag kan tyvärr inte ta några promenader ute för jag är väldigt ljuskänslig.

Huvudvärken blir bara värre utomhus.

Men på fredag ska jag jobba igen, och det känns bra. 

Ovido - Quiz & Flashcards