anneliihansson

Alla inlägg under augusti 2012

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 30 augusti 2012 21:46

nu ska jag beklaga mig lite...


Huvudet och jag kommer verkligen inte överens... jag är så sjuuukt trött på att ha ont i huvudet. O det är så suurt och tråkigt att gå hemma. Dessutom fungerar inte TVn. Kan faktiskt kolla på TV när jag har ont i huvudet, men utan ljud.


Förövrigt känns det som att jag bara går o väntar på saker...

Väntar på svar från doktorn från min senaste hjärnröntgen.

Väntar på svar från Komvux. (ska plugga lite engelska)

Väntar på helg.

Väntar på att livet ska börja.

Väntar på att huvudet, nacken och axlarna ska bli bättre.

Väntar på att julen ska komma.

Väntar på bättre tider.

Väntar på att få lust, ork, inspiration, energi, glädje och allt sånt tillbaka.

Väntar på att ha sparat ihop pengar så man kan få åka på en ny resa.

Väntar på att en viss person ska höra av sig.

Väntar på att nån ska komma o ge mig rikedom. (då kanske jag kan få starta upp mitt akvaium med)

Väntar på energi till att börja motionera ordentligt.


Feels like life is all about waiting sometimes...

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 30 augusti 2012 21:43

Töntigt? Ja liiite...men det bjuder jag på. Tycker att den är supersöt.

.ge mig.


 

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 30 augusti 2012 12:49

Om typ tre veckor bär det av för Elin & Linnea.

Onsdagen den 19:e September rider min kompis Elin och Linnea Vättern runt Nero och Hilma.

Det kommer att bli flera stopp på olika ställen och massor av aktiviteter runt om.


Här är deras stopp:

onsdag 19:e Gudruns sadelmakeri i Ölmstad - Islandshästridning, Hästens Historia(gränna camping), 

torsdag 20:e 4H gården Vissmålen i Huskvarna - ponnyridning, föreläsning om hästen foder och träning.

fredag 21:a Habo Camping

lördag 22:a Habo Camping - clinic med Thomas Ahlstrand häst och miljöträning (aktuell i filmen "Arn")

                                         - clinic/show westernryttaren Malin Kleman

söndag 23:e Habo Camping

måndag 24:e Krokstorps B&B

tisdag 25:e Mölltorps Ridsällskap

onsdag 26:e Olshammarsgården

torsdag 27:e Medevi Brunn STF Vandrarhem

fredag 28:e Nykyrka Ridklubb, Motala

lördag 29:e Nykyrka Ridklubb, Motala

söndag 30:e Åbylund gård, Vadstena

måndag 1:a Wärdshuset Vätterhästen i Hästholmen

tisdag 2:a Maria Neaas i Uppgränna


FÖR MER INFO OCH UPPDATERINGAR GÅ IN PÅ DERAS BLOGG  http://vatternrunttillhast.bloggplatsen.se/

 

 

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 30 augusti 2012 11:36

 



Så är det. Jag är en av prickarna i porträttet. Klicka på bilden och få din egen prick =)


Av Anne-Lii Hansson Gesar - 23 augusti 2012 21:57

Nu är jag hemma igen. Jag har varit på Rosenlund idag. Jag har dykt...med tuber!!!! 

Jag var tillomed nere på botten på hoppbassängen och plockade upp en nyckel som låg där.

JAG GJORDE DET!!! Det gick jättebra och jag fick ingen panik. 

Det var ganska tungt att andas längst nere på botten i hoppbassängen, men det gick juh bra ändå.

Är så sjukt stolt över mig själv när det gäller mig och vatten.

För ett år sedan vågade jag inte ens doppa huvudet i vatten.

Nu har jag både snorklat i Karibiska havet på 15 meters djup och dykt med tuber på 4 meters djup.

(visserligen bara i en pool) men jag är stolt!!! 

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 23 augusti 2012 17:35

Jag o Kim sitter i bilen påväg ner till stan. Ikväll ska jag göra någonting som jag aldrig trodde att jag skulle våga! Hoppas att allt går bra o att jag inte får panik.

.

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 18 augusti 2012 10:15

Jobb hela veckan. Blev mest lugnt igår. Idag ska vi på bröllop. Vi förbereder oss inför en stojig och skojig dag . Soffmys med Kim o hundarna o kollar på " Kalle Stropp och Grodan Boll"

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 12 augusti 2012 22:13

I helgen var jag o Kim i Boxholm o var hundvakt åt mammas och Svens hundar Maja & Méra.

Det var väldigt lugnt o skönt.

Hände inte så mycket. Satt mest ute på altanen och hade mysigt.

Kim drog till Öa på lördagen o spelade fotboll.  Då passade jag på att ha lite egentid. Fotbad, målade naglarna o lite sånt =)

Mamma och Sven hade iallafall jättekul i helgen. Asbra! 

Maja var väldigt ledsen för att hennes husse o matte var borta o blev väldigt glad idag när dom kom hem. 

Nu ska jag äntligen få sova i min egna säng...GODNATT =)


Ovido - Quiz & Flashcards