anneliihansson

Alla inlägg under oktober 2012

mmm

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 7 oktober 2012 15:12

Kaffe o glass...

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 7 oktober 2012 01:07

Sitter på styleroom och tittar och blir inspirerad. Guud va fint folk har hemma. Tänk om man hade pengar så kunde man bara slita ut allting och börja från början. Nya tapeter, golv, tak, lister, möbler, krukor, ljusstakar, blommor, gardiner, tavlor....allt!!!

Jag vet precis hur jag skulle vilja ha det. Synd bara att Kim inte alls vill ha det som jag vill ha det!


Lite inspiration:


 

 Lyktor. www.tidlosating.nu - 499:-

 

   

Kudde. www.ofeliashus.se - 169:-


Gardin. Åhlens - 499:-

 

      

Kudde. Åhlens - 169:-   

Kudde. Åhlens - 249:-


Glaskupa. www.nillashandelsbod.se - 89:-

 

 

 Brickbord. www.houseofhedda.se - 469:-

 

  Provdocka.  www.gardsromantik.se - 899:-


 

 Stor Glaskupa. Åhlens - 169:-

 

 

 Ljuslykta. www.gardsromantik.se - 379:-


 

 Ljusstake. www.ofeliashus.se - 219:-


    

Krona. www.nillashandelsbod.se - 159:-

 

    

Klocka. www.ofeliashus.se - 479:-


Ljuslykta. www.ofeliashus.se - 415:-

 

   

Bokgömma. www.trend4you.se - 179:-

 

   

Fotoram. www.tidlosating.nu - 49:-

 

 


Men men... får nog fortsätta drömma..............


Av Anne-Lii Hansson Gesar - 6 oktober 2012 19:29

 


Japp, så är det. 

Kul hur en sak kan leda till det andra. Vi rensade ut vårt förråd. Hade en heldel krukor där.

Kim frågade vart han skulle göra av dom.

"Ja, helst skulle jag vilja ha allihopa inomhus med blommor i" svarade jag.

Började fundera på vad man ska ha för blommor. Vad passar bäst såhär på vinterhalvåret.

Kom att tänka på amaryllis. Sååå underbart fina. Dom vill man ju ha till julen.

Det tar 6-10 veckor från att man sätter löken till att den blommar. Nu är det 11 veckor kvar till julafton.

Så det är väl dags nu =) Det blir att beställa några lökar från odla.nu



jul
Av Anne-Lii Hansson Gesar - 4 oktober 2012 12:52

Hemma juh för att jag har ont. Sen har jag fått ont i halsen o sånt med. I måndags var jag o kollade så att jag inte hade halsfluss. Det hade jag inte så hon. Bara ett virus. Vila som gäller. Men idag var jag nere igen. O nu har jag tydligen halsfluss. Så nu fick jag antibiotika. O det smittar. Så nu blir nog mina helgplaner inställda.

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 2 oktober 2012 10:00

 


Jag älskar min stödkrage!
Det är fan ett heltidsjobb att vara sjuk. Igår hade jag bassängträning på vårdcentralen Hälsan i stan. Idag var jag hos ögondoktorn på ryhov sjukhus, också i stan. I morgon ska jag till tenhults vårdcentral. På fredag ska jag till rosenlunds vårdcentral. 4 olika ställen på en vecka...bara för att man slog i huvudet i januari. När ska det ta slut? Och när ska det sluta göra ont?

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 1 oktober 2012 20:00

                           

   

                 

  

                             

 

   

Ovido - Quiz & Flashcards