anneliihansson

Alla inlägg under september 2012

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 17 september 2012 14:31

Första plugg-veckan har gått. Har fortfarande inte fått mina engelska böcker som jag har beställt från Bokus.

Är halvvägs på min formella text om ett land....hmmm.... och läst en halv bok. Bridget Jones´s diary =)

Rolig bok, MYCKET slang och hittepåord.

Hemma idag för mitt huvud håller på att explodera som vanligt. Har legat i soffan sedan 05.45 i morse.

Nu kom Kim hem. Skönt, då slipper jag hålla reda på hundarna själv.

Zelda löper och Diesel är horney! Han skäller och gnäller helatiden. *tröttsamt*

Ville bara ta en titt på nätet.....orkar inte sitta här. Ska inta horisontellt läge igen =(

Gief kaffe!

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 10 september 2012 17:12

Jag har juh tidigare skrivit om att jag har anmält mig till att göra en prövning i Engelska A. 

Idag skulle min "prövoperiod" starta. Jag har FORTFARANDE inte fått någon information alls! 

Så jävla dåligt av dom.

Nu har jag skickat TVÅ mail och dom vägrar svara. 

Hur fan ska man kunna plugga till ett prov om man inte ens får veta vad man ska plugga, vilka böcker man ska ha, är det några möten?  Är ja ens anmäld? Har ni fått min anmälan/betyg/pengar?

Jag blir så arg.....

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 9 september 2012 23:03

Har suttit o kollat på en dokumentär om Mayaindianerna och deras kalender som tar slut 21 december 2012.

Medierna har juh förstorat upp allting om jordens undergång o all skit så mycket.

Så även om det inte händer nått det datumet så kommer juh sjuuukt många människor flippa ur totalt o gud vet vad som händer då.

Om jag inte minns helt fel så skulle ju jorden gå under förra året också.

Grejen är den att detta är alltså någonting som man har hittat på EN stentavla som EN mayaindian hade gjort i nån by. I en annan by inte så långt bort så har man hittat stentavlor som inte innehåller nån form av händelse av betydelse år 2012. 

Ingenstanns framgår det heller vad det är som ska hända år 2012. Kalendern tar slut (enligt EN man) ja, men vissa ledtrådar säger att deras gud ska återvända till sitt tempel det datumet. 

Men va faaaan...... om EN kristen tror på jesus återkomst och gör en kalender i en stentavla så är det väl inget ståhej i media om det???


Dessutom verkar dom inte vara särskillt smarta. De hade En vattenkälla för dricksvatten, och även att det rådde torka så valde dom att förorena vattnet med döda barnkroppar/offer. Not so bright!


En by tror att kalendern tar slut 2012, en annan by tror att den tar slut år 4770, en tredje by tror att det inte finns nått slut, bara en ny början. Alla tror olika. Så varför förstora upp det såhär mycket? Folk håller juh på att flippa ur totalt och har dödsångest. 

Känns som att ja, jorden kanske går under år 2012, men då tror jag att det är medias fel som har fått så många människor att flippa ur. Tänk vad härligt det skulle vara om inte internet och tv fanns =)

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 7 september 2012 19:47

Jag sitter framför datorn o kollar på Simon och Tomas. Hundarna älskar när man sitter still. Här har vi krupit ihop. Zelda ligger bakom huvudet på mina axlar. Fungerar som kudde. Diesel på framsidan o funkar som täcke.

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 6 september 2012 20:22

vann jag INTE denna gången heller!!!!

Skit också. Vad skulle du göra med dina pengar om du vann en miljon?

Kommentera!!!! 

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 6 september 2012 19:48

 

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 2 september 2012 20:04

Va hemma hos Sanna och Håkan idag =) Fick se lille bebisen. Hon va såååå liten. 

Underbart att få träffa Sanna igen. Var sjuukt längesen vi sågs sist.

Fan att det ska gå så långtid mellan gångerna man ses. Sanna har iallafall nått o skylla på, men det har fan inte jag. Dåligt av mig! Jag ska bli bättre.


 

Ovido - Quiz & Flashcards