anneliihansson

Alla inlägg under maj 2012

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 24 maj 2012 23:05


uppträder på American Idol 2012


Av Anne-Lii Hansson Gesar - 24 maj 2012 22:30

kvällsmys på altanen....

 

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 23 maj 2012 21:43

Nu är sommaren verkligen påväg på riktigt.

Det är så sjuuuukt underbart såhär på våren/försommaren.

Det härliga vädret kommer,det är grönt överallt, blommor, varmt o skönt.....

dessutom vet man att man har heeeeela sommaren framför sig.

men det är så vaaarmt inomhus!  det går knappt att sova o det är typ klibbigt. 

man skulle haft en källare o svalka av sig i eller markiser kanske.


jag orkar inte skriva så mycket mer idag dock. 


tjipptjipp

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 21 maj 2012 20:07

Idag var jag heeelt säker på att Diesel skulle dö!

Jag satt vid datorn o det började låta konstigt ute i vardagsrummet.

Jag trodde först att hundarna lekte o hade hittat en boll eller nått.

Men jag tyckte att det lät så himla våldsamt.

Jag springer ut i vardagsrummet o där ligger Diesel och krampar och flyger omkring över hela golvet!!!

Jag lyckades få tag i Zelda o stängde in henne. (för hon sprang juh omkring o bet i Diesel o trodde att han busade)

Slängde på mig ett par byxor och ett par skinntofflor sen tar jag Diesel o springer till grannen

o bara skriker HJÄLP MIG!!! o det bara sprutar tårar.

Jag var helt säker på att det finns bara ett sätt dethär kan sluta på.

Diesel ligger fortfarande och krampar i min famn o jag tappar honom nästan för hans häftiga ryckningar.

Grannen stoppar ner fingrarna långt ner i halsen på Diesel ifall att han har satt nått i halsen.

Efter ca 1 minut hos grannen slutar han äntligen att krampa. 

Jag får skjuts ner till djursjukhuset där de lyssnar på hjärtat o tar temp.

Han är sitt normala jag igen =) Nu är vi hemma.

Jag hoppas och ber att det inte blir fler anfall ikväll. För då måste vi åka till Göteborg.

Han måste ha legat o krampat i ca 4-6 minuter. Stackars hund!!! 

Jag har tid på sjukhuset i morgon på morgonen så ska dom göra lite undersökningar o kolla lite mer noga. 

Jag kommer att ligga sömnlös inatt!


Saker som detta gör att man verkligen tänker efter att vad glad man är att man har sina fina små älsklingar.

Jag är alldeles skakis fortfarande o alldeles svettig. 

Ovido - Quiz & Flashcards