anneliihansson

Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 8 januari 2013 15:05

Jag kanske är larvig, vad vet jag. Men när jag tittar på bilder på mig själv så ser jag bara en stor potatisnäsa.

Jag har funderat många gånger under de senaste 12 åren om man skulle operera sin näsa.

Jag har inte pratat om det med någon utan har mest haft det i mitt huvud bara.

Jag har skitdåligt självförtroende men försöker att inte visa det.

Hahaha...va sjukt det känns att prata / skriva om det här. Jag brukar inte prata om detta. Sånt man håller för sig själv för det låter så larvigt. Men nu skiter jag i det.

Iallafall, angående näsan... Det är en ganska stor kostnad. Men nu när man är äldre o har jobb så är det mer aktuellt ekonomiskt.

Så nu när det faktiskt är möjligt får man andra tankar. Kommer det bli finare med mindre näsa? Är det värt det? Kommer man att ångra sig? Risker? Om jag opererar näsan, kommer det att räcka med det då eller får man mersmak o ser att det funkar så man vill operera massor grejjer? hakan, läpparna, lår, ögonlock, brösten m.m m.m ? Jag har tusen grejer jag skulle vilja göra om på mig själv. Men då är det ju inte jag längre. Skulle kunna göra en lång lista på saker som jag är missnöjd över. Fick man bestämma så skulle jag vilja födas om som en helt ny person. Men det får man inte....så det är bara att gilla läget och göra det så bra/bekvämt som möjligt.


Jag skiter i vad andra tycker egentligen... Ska man göra en sånhär sak så måste man vara helt säker på att det är någonting som man gör för sin egen skull o ingen annans. Och vara medveten om att det kan bli fel eller inte riktigt som man tänkt sig.

Man måste lägga mycket tankar o funderingar på det, och när man har gjort det så måste man göra det lite till. 

Det är ett beslut som verkligen måste vara igenomtänkt. Det är inte en liten piercing som man bara kan ta bort när man tröttnat på den.
Jag tänker fundera lite till iallafall...

Ovido - Quiz & Flashcards