anneliihansson

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 13 januari 2012 23:15

Dator nummer två pajjade just.

Vi har alltså sju datorer hemma, fyra stationära och tre laptops.

De ända som fungerar är Kims stationära och en gammal laptop som man inte kan göra så mycket med. 

Men det får duga sålänge.

Kim kollade på delar som vi måste köpa för att få min stationära att fungera, det går på 5200:-. 

Just nu har jag andra saker som jag vill använda de pengarna till.


Min mobiltelefon är dum också. Kan inte ladda ner någonting. Allting jag har laddat ner har jag fått radera igen.

Annars fungerar det inte. Jag vill ha en ny. Jag har alltid varit lite emot iPhone av någon anledning.

Antagligen för att jag tycker att Appel är "fucked up". 

Men det börjar locka lite med iPhone...fast jag vill inte egentligen.

Allt detta synkroniserande med dator och koppla till dator för uppdateringar o sådant. Gillart inte!!

Det är vad jag har hört iallafall. Kanske är jag bara dåligt uppdaterad/påläst om ämnet.


För övrigt ska jag ta kontakt med utbildningscentrum på måndag. 

Har dåliga betyg från gymnasiet.

Jag känner att de betygen är baserade på ganska mycket skolk och lathet, vilket jag ångrar väldigt mycket. 

Ska plugga upp betygen i Svenska A, B, C. Engelska A, B och C.

Eventuellt Franska och Spanska efter att jag är klar med Svenskan och Engelskan.

Språk är något jag känner att jag har ganska lätt för och tycker är intressant.

Förhoppningsvis blir det lite lättare när man inte är skoltrött och dessutom lite äldre.

Jag gör det frivilligt med, det kan göra ganska mycket.


Att man ska vara så dum och lat när man går i skolan.

Det spelar ingen roll hur mycket vuxna människor säger åt en att plugga hårt i skolan.

Man lyssnar inte när man är tonåring.

Iallafall inte jag.

Om man ändå kunde "banka" in det i huvudet på ungdomar så att de förstår att man kommer att ångra sig om man inte sköter sig i skolan. 

Ska väl inte sitta och säga att det gäller alla, men kan tro att det gäller många.


Det var flera som sa det till mig när jag gick i skolan. Men jag lyssnade inte. Vuxenlivet kändes så långtbort.

Det kändes som att kompisar och killar var viktigare än utbildning och jobb då.

Vilken tur att komvux ändå finns, som en andra chans.


Jag kommer försöka att göra mitt bästa denna gång. 

Dessutom har jag högre mål. Satsar på MVG fullt ut!


Sikta mot stjärnorna, så når du kanske trädtopparna...

Presentation: klicka på bilden

 

Mina Djur

 

Zelda  

född - 2007

Dvärgpinscher

 

 

 

 

Diesel

född - 2005

Kinesisk Nakenhund

Kategorier

Gästbok

bloggar jag följer

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards