anneliihansson

Alla inlägg den 26 mars 2012

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 26 mars 2012 21:04

Blev som sagt ett eget inlägg till Tonys akvarium.

Var hos han i lördags o tränade på att ta bilder i ett saltvattensakvarium.


Detta var typ mitt första försök. O jag körde manuellt.

Det var jättesvårt att hitta fokus och rätt bländare mm.

Dessutom var det lite "mjölkigt" vatten. 

Och mycket partiklar i vattnet. 

Men man måste juh börja nånstanns...eller?

Att ta bilder på fiskar som simmar omkring som yra höns gör juh inte det hela lättare heller!!


             




Så lite bilder på de 2 nya fiskarna....

Var svårt o få bilder på puellarisen. Han ville bara gömma sig.

Var svårt o få fokus o rätt ljus i det mjölkiga vattnet med.


       




Tog några bilder på Joss o Tony´s kattmamma o lilla bäbisen utan svans =)


     


   

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 26 mars 2012 20:22

Blev visst en dag försenad =)

I ferdags efter jobbet åkte vi till Boxholm till mamma och Sven.

Dennis, Lollo och Bullen kom dit också. Så mer än halva familjen var samlad iallafall.

Vi åt hemgjorda pommes, fläskfilé, beasås o grejjs. Mumma




På lördagen åkte Kim till Visingsö och spelade en fotbollsmatch.

Då passade jag på att åka till Tony o lämna lite Mexico-presenter.

Så åkte jag o Tony till Linköping till "Korallfisken" det är en butik med saltvattensfiskar.

Tony köpte med sig 2 fiskar hem till sitt akvarium.

Jag följde med han hem o fotade lite i hans akvarium.

Måste juh träna på att ta kort i akvarium så jag kan när jag sätter igång mitt.


Här tänkte jag sätta in en bild från Tonys akvarium, men det är fler än en jag vill ha upp.

Så jag gör ett eget inlägg med hans fiskar. =)


Sen åkte jag tillbaka till Boxholm. Kim kom bara nån timme efter mig så åt vi igen.

Sen hade vi bara myskväll resten av kvällen med mamma o Sven ute på deras altan. Lite kyligt, men det är bara att sätta på sig varmare kläder o en mysig filt så kan man sitta en stund till.

Då tog Sven och Kim sina cigarrer.

Tom mamma provade o röka cigarr...hahaha....


 


På söndagen åkte jag o träffade Sonja en liten stund.

Vi köpte glass på konsum o satte oss på en bänk o pratade lite strunt. 

Saknar henne verkligen så det var skönt o träffa henne. 


Sen åkte vi hem till Tenhult igen på söndagen.

Kim ställde sig o målade lite på huset när vi kom hem.

Vi har ganska mycket kvar att måla. Gjorde kanske 60% av all målning på huset förra sommaren...


så det var min helg det....

Ovido - Quiz & Flashcards