anneliihansson

Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Anne-Lii Hansson Gesar - 14 juli 2011 22:37

Nu har vi nyss kommit hem.

I fredags åkte jag, Kim, Ida och John till Boxholm där vi hämtade mamma så for vi vidare till Ida o Johns båt som låg i Motala, där mamma lämnade av oss.

       

Vi sov första natten i Motala hamn på båten. På lördag morgon bar det av...

Genom Göta Kanal!

           

Inte alla som får åka Göta Kanal i sitt liv. Åkte juh inte hela, men halva duger åt mig.

Andra natten tillbringade vi i Borensberg. Dag 3, Söndag åkte vi mot Bergsslussar. Strax innan slussarna kom Fanny & Bullen och hoppade ombord.


De åkte med i några av slussarna. Sen blev dom hungriga så de begav sig.

När vi hade tagit oss igenom alla slussarna i Berg så la vi till nedanför i gästhamnen.

När vi satt där med varsin öl o kopplade av på båten så kom Dennis & Lollo gående. Så dom satt med oss i båten o snackade lite.

Dag 4, Måndag. första egentliga dagen på semestern åkte vi över Roxen och ända fram till Söderköping.

Johns föräldrar väntade på oss där med en liten jolle som Ida & John skulle låna.

Vi åt självklart glass på Smultronstället. Ett måste när man är i Söderköping.

På kvällen gick jag, Kim och John upp på utsiktsberget o tog lite kvällskort.

Dagen efter (tisdag) va en väldigt blåsig dag. Men det blåste nästintill varmt.

På eftermiddagen kom Dennis & Lollo o hämtade oss. (TACK!)

Jag o Kim åkte hem till Kims föräldrar där hundarna hade tillbringat de närmaste dagarna. Stannade där över natten då vi kom dit sent på kvällen.

Tillbringade hela den dagen på Visingsö. Vi va ute o cyklade en sväng med Zelda. Det tyckte hon va kul.

På kvällen åkte jag, Kim, Mysan, Moje och Thomas ner till stranden i Torp o jag badade. Vi grillade korv och drack lite vin. De va nice...


Slänger in lite bilder i nästa inlägg...


Ovido - Quiz & Flashcards